Regulamin współpracy z partnerami

Niniejszy Regulamin (zwany dalej „Regulaminem Partnerskim”) określa ogólne warunki współpracy RAVION Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (zwanej dalej „Spółką”) z podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą i niebędącymi konsumentami (tzw. B2B), w zakresie sprzedaży produktów Spółki, prowadzonej za pośrednictwem sklepu internetowego lorenso.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”), a także zasady dystrybucji Produktów Spółki za pośrednictwem Partnerów.

I. Postanowienia ogólne 

  1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym lorenso.pl prowadzony jest przez Spółkę. 

  2. Dane kontaktowe Spółki: 

    1. adres do korespondencji: RAVION Spółka Z Ograniczoną Odpowiedzialnością, ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 77A, 60-529 Poznań; 

    2. adres poczty elektronicznej: kontakt@lorenso.pl; 

    3. numer telefonu: +48 730 801 808, czynny od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od 8:00 do 16:00 (opłata jak za połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta osoba korzystająca z kontaktu za pośrednictwem telefonu). 

  3. Regulamin Partnerski skierowany jest wyłącznie do podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, niebędących Konsumentami, które w ramach tej działalności zainteresowane są współpracą ze Spółką jako dystrybutorzy Produktów. 

  4. Akceptacja Regulaminu Partnerskiego oraz Regulaminu, a także utworzenie Konta Partnera jest dobrowolne, ale konieczne w celu podjęcia współpracy, a w szczególności złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy Dystrybucji oraz Umowy Sprzedaży. 

  5. Do korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym do przeglądania asortymentu Sklepu Internetowego oraz składania Zamówień, niezbędne jest spełnienie następujących minimalnych wymagań technicznych: 

    1. posiadanie komputera lub innego urządzenia multimedialnego z dostępem do sieci Internet; 

    2. posiadanie przeglądarki internetowej: 

      1. Internet Explorer w wersji 11.0 lub nowszej; 

      2. Mozilla Firefox w wersji 52.0 lub nowszej; 

      3. Google Chrome w wersji 56.0 lub nowszej; 

      4. Opera w wersji 43.0 lub nowszej; 

      5. Apple Safari 8.0 lub nowszej; 

    3. posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail). 

  6. Partner korzystający ze Sklepu Internetowego jest zobowiązany do: 

    1. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami Regulaminu Partnerskiego; 

    2. korzystania ze Sklepu Internetowego zgodnie z dobrymi obyczajami oraz z poszanowaniem dóbr osobistych innych podmiotów; 

    3. niedostarczania i nieprzekazywania treści o charakterze bezprawnym; 

    4. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania; 

    5. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w Sklepie Internetowym oraz na Koncie Partnera jedynie w zakresie opisanym w Regulaminie Partnerskim; 

    6. niepodejmowania działań polegających na rozsyłaniu lub umieszczaniu w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam). 

  7. Użyte w Regulaminie Partnerskim pojęcia, pisane z dużej litery, łącznie z ich odmianą oraz użyciem ich w liczbie mnogiej lub pojedynczej, oznaczają: 

    1. Akcesoria – dostępne w Sklepie Internetowym rzeczy ruchome będące Produktami, która nie są tapetami (np. kleje do tapet). 

    2. Klient - osoba fizyczna, która ukończyła 13. rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, chyba że posiada ona pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu Internetowego, w szczególności, która składa Zamówienie za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Klientem może być zarówno Konsument jak i Przedsiębiorca; 

    3. Kodeks Cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. 1964 r. nr 16 poz. 93 z późn. zm.; „KC”); 

    4. Kody Rabatowe – indywidualne kody rabatowe przypisane do Partnera, które Partner może przekazywać Klientom. Kody Rabatowe mogą być wykorzystane przez Klienta w Sklepie Internetowym; 

    5. Konsument – podmiot będący osobą fizyczną, która dokonuje czynności prawnej ze Spółką, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w szczególności, która składa zamówienie w Sklepie Internetowym na podstawie Regulaminu; 

    6. Konto Partnera – konto zakładane przez Partnera w Sklepie Internetowym i aktywowane przez Spółkę, które jest niezbędne do nawiązania i prowadzenia współpracy Spółki i Partnera na zasadach oraz w zakresie opisanym w Regulaminie Partnerskim. 

    7. Licencja – umowa o korzystanie z Utworu, na zasadach opisanych w Regulaminie Partnerskim, zawierana poprzez akceptację Regulaminu Partnerskiego przy założeniu Konta Partnera; 

    8. Partner – podmiot, będący Przedsiębiorcą, który nawiązał współprace ze Spółką w zakresie opisanym w Regulaminie Partnerskim. W sytuacji, w której Partner korzysta ze Sklepu Internetowego, w szczególności składa za jego pośrednictwem Zamówienie na Produkty, Partner jest także Klientem; 

    9. Produkt – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma, która może być przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Spółką; 

    10. Prowizja – wynagrodzenie prowizyjne należne Partnerowi w związku z zakupem Produktów przez Klientów przypisanych do Konta Partnera; 

    11. Przedsiębiorca – podmiot, będący osobą fizyczną, osobą prawna lub jednostka organizacyjna, nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową; 

    12. Rabat Kliencki – rabat przyznany przez Partnera Klientowi za pośrednictwem wygenerowania Kodu Rabatowego. 

    13. Rabat Partnera - rabat przysługujący Partnerowi w przypadku dokonywania przez Partnera zakupów w Sklepie Internetowym; 

    14. Regulamin – regulamin sprzedaży Produktów dostępny pod adresem https://partner.lorenso.pl/strona/regulamin;  

    15. Regulamin Partnerski – niniejszy dokument, który stanowi także regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.); 

    16. Sklep Internetowy - sklep internetowy Spółki dostępny pod adresem internetowym: lorenso.pl;  

    17. Spółka (w Regulaminie zwana także Sprzedawcą) - RAVION SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Poznaniu, adres: ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 77A, 60-529 Poznań, akta której przechowywane są przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000898683 o kapitale zakładowym w wysokości: 5.000,00 zł w całości opłacony, o numerze NIP: 6961898442 i REGON: 388828907; 

    18. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana pomiędzy Klientem a Spółką, za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Do Umowy Sprzedaży odpowiednie zastosowanie znajdują postanowienia Regulaminu; 

    19. Umowa Dystrybucji – umowa dystrybucji Produktów zawierana pomiędzy Spółką i Partnerem, której postanowienia zawarte są w Regulaminie Partnerskim, zawierana poprzez akceptację Regulaminu Partnerskiego oraz Regulaminu przy założeniu Konta Partnera; 

    20. Usługa elektroniczna – świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.), przez Spółkę na rzecz Partnera za pośrednictwem Konta Partnera oraz Sklepu Internetowego; 

    21. Utwór – utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych; 

    22. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, złożone za pośrednictwem Sklepu Internetowego, określające rodzaj i ilość Produktów (znajdujących się w asortymencie Sklepu Internetowego w chwili składania zamówienia) jakie zamierza nabyć Klient, sposób zapłaty za Produkty, sposób oraz miejsce ich dostarczenia, a także dane Klienta, stanowiące złożenie Spółce przez Klienta oferty zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów za pośrednictwem Sklepu Internetowego. 

II. Usługi elektroniczne 

  1. W zakresie opisu Usług Elektronicznych odpowiednie zastosowanie znajdują postanowienia pkt. II Regulaminu, ze zmianami wynikającymi z Regulaminu Partnerskiego. 

  2. W Sklepie Internetowym, poza Usługami Elektronicznymi opisanymi w Regulaminie dostępna jest usługa Konta Partnera.  

  3. W ramach Konta Partnera Spółka udostępnia Partnerowi następujące funkcjonalności: 

    1. tworzenia i zarządzania własną bazą Klientów (w tym wpisywanie danych Klientów); 

    2. przypisanie Zamówienia złożonego przez Klienta do Konta Partnera; 

    3. możliwość weryfikacji Zamówień złożonych przez Klienta przypisanego do Partnera, złożonych w Sklepie Internetowym; 

    4. możliwość weryfikacji poziomu Prowizji przypisanej do danego Partnera;  

    5. wysokość Rabatu należnego Partnerowi w przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży; 

    6. możliwość wygenerowania przypisanych do Partnera Kodów Rabatowych, które Partner może przekazać Klientom; 

    7. powiązany z Kontem Partnera indywidualny kod QR, który po zeskanowaniu przez Klienta i podaniu przez niego danych, automatycznie przypisze Klienta w Sklepie Internetowym do Konta Partnera; 

    8. możliwość generowania własnych wizualizacji; 

    9. dostęp do banku zdjęć Spółki; 

    10. informację o sugerowanej cenie detalicznej Produktów. 

  4. Korzystanie z Konta Partnera jest: 

    1. dobrowolne, jednakże jest ono niezbędne do zawarcia Umowy Dystrybucji ze Spółką; 

    2. nieodpłatne; 

    3. uzależnione od akceptacji Regulaminu oraz Regulaminu Partnera. 

  5. Rejestracja Konta Partnera jest wykonywana z poziomu Sklepu Internetowego za pomocą dostępnego tam formularza. Dokonując rejestracji Konta Partnera, Partner podaje następujące dane: 

    1. kraj zamieszkania lub siedziby; 

    2. imię i nazwisko oraz adres; 

    3. numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej (adres e-mail); 

    4. dane odbiorcy oraz adres, na który ma być dostarczony Produkt; 

    5. dane firmy i numer NIP; 

    6. hasło do konta; 

    7. adres internetowy stron internetowych (sklepów internetowych) Partnera;  

    8. branże, w zakresie której Partner prowadzi działalność gospodarczą. 

  6. Po wypełnieniu formularza Konto Partnera zostaje założone, jednakże dostęp do Konta Partnera wymaga jeszcze jego aktywacji przez Spółkę. Do czasu pełnej aktywacji Konta Partnera pozostaje ono nieaktywne.  

  7. W przypadku zmiany danych uzupełnionych w Koncie Partnera, Partner jest zobowiązany do niezwłocznej ich aktualizacji. W szczególności Partner jest zobowiązany wskazać nowe adresy stron internetowych (sklepów internetowych), za pośrednictwem których będzie promować Produkty. 

III. Umowy sprzedaży zawierane przez partnera 

  1. Partner jest uprawniony do zawierania Umów Sprzedaży zarówno na własny użytek jak i w celu dalszej odsprzedaży Produktów.  

  2. W zakresie Umów Sprzedaży odpowiednie zastosowanie znajdują postanowienia Regulaminu, ze zmianami wynikającymi z Regulaminu Partnerskiego, w szczególności postanowienia znajdujące się w pkt. III Warunki Zawierania Umów Sprzedaży, pkt. IV Sposoby i Terminy Płatności za Produkt, pkt. V Koszt, Sposoby i Termin Dostawy oraz Odbioru Produktu a także pkt. VI Procedura Rozpatrywania Reklamacji. 

  3. Partnerowi w czasie zakupów w Sklepie Internetowym przysługuje Rabat Partnera na Produkty, z wyłączeniem Akcesoriów oraz kosztów dostawy. Rabat Partnera naliczany jest od ceny netto Produktów wskazanej w Sklepie Internetowym. Wysokość Rabatu Partnera wskazana jest na Koncie Partnera i może być jednostronnie modyfikowana przez Spółkę.  

  4. W przypadku zakupu Produktów przez Partnera w celu dalszej ich odsprzedaży: 

    1. odpowiedzialność Spółki z tytułu rękojmi za Produkt lub braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży zostaje wyłączona; 

    2. wszelkie postanowienia Regulaminu, które odnoszą się do praw Konsumentów (w tym m.in. możliwość odstąpienia od umowy zawartej na odległość, poza lokalem przedsiębiorstwa), nie mają do takiej Umowy Sprzedaży zastosowania. 

    3. Pełne zastosowanie znajduje pkt. X Regulaminu – Postanowienia Dotyczące Przedsiębiorców. 

IV. Warunki dystrybucji produktów przez partnera 

Umowa dystrybucji - postanowienia ogólne

  1. W momencie założenia przez Partnera Konta Partnera i zatwierdzenia Regulaminu i Regulaminu Partnerskiego, pomiędzy Partnerem a Spółką dochodzi o zawarcia Umowy Dystrybucji. Do czasu aktywacji Konta Partnera przez Spółkę, Umowa Dystrybucji oraz dostęp do Konta Partnera są nieaktywne. Partner jest uprawniony do dystrybucji Produktów dopiero po aktywacji Konta Partnera przez Spółkę.  

  2. Partner nie posiada jakiejkolwiek wyłączności. Spółka jest uprawniona do dystrybucji Produktów za pomocą różnych Partnerów.  

  3. Podczas dystrybucji Produktów, Partner zobowiązany jest działać zgodnie z zasadami dobrej wiary, lojalności względem Spółki i uczciwego obrotu. Postanowienia Regulaminu Partnerskiego jak również wszelkie oświadczenia złożone przez Partnera oraz Spółkę należy interpretować jako złożone w dobrej wierze. 

  4. Partner nie jest uprawniony do powoływania dalszych dystrybutorów Produktów. 

  5. Partner zobowiązuje się: 

    1. promować i sprzedawać Produkty za pomocą wszelkich dostępnych środków i kanałów sprzedaży; 

    2. przestrzegać wszystkich wytycznych i instrukcji udzielanych przez Spółkę, w odniesieniu do promocji i reklamy Produktów; 

    3. nie przedstawiać się jako agent Spółki ani nie składać jakichkolwiek oświadczeń w imieniu i na rzecz Spółki; 

    4. wykorzystywać logotyp oraz Utwory udostępnione przez Spółkę wyłącznie w celu promocji i sprzedaży Produktów, na zasadach opisanych Regulaminie Partnerskim, w szczególności w pkt. V. Prawa Autorskie; 

    5. sprzedawać Produkty pod znakami handlowymi i logotypem Spółki, tak jak zostały opakowane i tak jak są prezentowane przez Spółkę;  

    6. oznaczać markę „Lorenso” za każdym razem, gdy udostępnia wzory/wizualizacje/kolekcje Produktów w dowolnym kanale sprzedażowym, w szczególności na swojej stronie internetowej lub w mediach społecznościowych. Oznaczanie marki „Lorenso” powinno zawierać: 

      1. jasne i czytelne oznaczenie marki/producenta: „Lorenso”; 

      2. oryginalny tytuł Produktu; 

      3. numer katalogowy producenta; 

      4. tam gdzie jest to możliwe: aktywny link do strony Produktu w Sklepie Internetowym; 

    7. zweryfikować odebrane Produkty pod kątem ich poprawności, przed każdorazowym udostępnieniem ich Klientowi (w przypadku Umowy Sprzedaży zawartej przez Partnera); 

    8. zabezpieczyć Spółkę przed jakimikolwiek kosztami, reklamacjami, żądaniami lub innymi roszczeniami powstałymi wobec Spółki, wynikającymi lub będącymi w związku z jakimkolwiek naruszeniem obowiązków Partnera wynikających z Umowy; 

    9. nie kopiować Produktów lub stosowanych w nich rozwiązań. 

  6. Spółka zobowiązuje się: 

    1. zapewnić Partnerowi – z wyłączeniem zdarzeń nieprzewidzianych, trudności zaopatrzeniowych lub technicznych – realizację potwierdzonych zamówień Dystrybutora,  

    2. dostarczać Produkty pełnowartościowe, wyposażone w odpowiednie dokumenty i oznakowane zgodnie z przepisami prawa polskiego; 

    3. dostarczyć Partnerowi, na jego prośbę, wzory Produktów, instrukcje, opisy techniczne, katalogi, materiały reklamowe i specyfikacje Produktów. 

  7. Partner może – w zależności od wybranego przez siebie modelu biznesowego – prowadzić sprzedaż dystrybuowanych Produktów:
    1. za pośrednictwem Sklepu Internetowego i samodzielnych Zamówień składanych przez Klientów – wówczas takie Zamówienie jest udostępnione Partnerowi do wglądu pod warunkiem wcześniejszego wprowadzenia Klienta do bazy klientów Partnera lub przeprowadzenia takiego powiązania przez Klienta za pośrednictwem dedykowanego kodu QR. W takim wypadku proces składania i realizacji Zamówienia określa Regulamin; 

    2. za pośrednictwem innych, niezależnych od Spółki, kanałów sprzedaży, w tym również z wykorzystaniem własnych sklepów internetowych bądź stacjonarnych, składając Zamówienie w koncie Partnera. W takim wypadku proces składania Zamówienia, i realizacji związanej z nim Umowy Sprzedaży, określa zarówno Regulamin jak i Regulamin Partnerski; 

    3. w modelu mieszanym, tj. z uwzględnieniem obu wyżej wskazanych modeli. 

  8. Partner wyświetlając Produkt podczas zalogowania do Konta Partnera jest informowany o sugerowanej cenie detalicznej netto Produktu, która przy sprzedaży każdorazowo jest powiększana od podatek od towarów i usług w wysokości obowiązującej w dniu sprzedaży. W przypadku sprzedaży przez Partnera, sugerowana cena detaliczna netto Produktu nie jest wiążąca dla Partnera.  

Umowa dystrybucyjna – przypisywanie klientów do konta partnera

  1. Przypisanie Klienta do Konta Partnerskiego może zostać dokonane w następujący sposób:
    1. Klient, który skorzysta z Kodu Rabatowego wygenerowanego z poziomu danego Konta Partnerskiego, po zawarciu Umowy Sprzedaży, zostaje automatycznie przypisany do danego Konta Partnerskiego; 

    2. Klient, który skorzysta z udostępnionego przez Partnera kodu QR i uzupełni swoje dane w Sklepie Internetowym, zostanie automatycznie przypisany do Konta Partnerskiego tego Partnera, z którym powiązany jest kod QR;
    3. Partner może samodzielnie uzupełnić dane Klienta (imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, NIP – o ile Klient nie jest Konsumentem) w Koncie Partnera. Każdy zakup dokonany w Sklepie Internetowym przez Klienta, którego dane będą zgadzać się z danymi Klienta przypisanego do Konta Partnera, będzie przypisany do danego Konta Partnera. W przypadku niepełnej zgodności danych Klienta, przedstawiciel Spółki będzie kontaktował się z Partnerem, w celu wyjaśnienia wątpliwości. UWAGA: Partner jest upoważniony do wpisania w Koncie Klienta wyłącznie takich danych osobowych, które może przetwarzać (w tym uzupełniać) zgodnie z przepisami prawa (szczegóły w pkt. VI. Regulaminu Partnerskiego - Ochrona Danych Osobowych).

  2. Mając na uwadze, że Spółka nie weryfikuje relacji pomiędzy Klientem a Partnerem, ani nie przyznaje jakiemukolwiek Partnerowi jakiejkolwiek wyłączności co do danego Klienta, przyjmuje się, że dane Klienta wprowadzone do Konta Partnerskiego będą nadpisywane. Oznacza to, że jeżeli Partner przypisze do swojego Konta Partnera dane Klienta, który był wcześniej przypisany do innego Konta Partnera, do Klienta ten zostanie usunięty z tego pierwotnego Konta Partnera i będzie przypisany do konta tego Partnera, który wprowadził jego dane jako ostatni. Postanowienie to dotyczy nie tylko ręcznego wprowadzania danych, ale także skorzystania z Kodu Rabatowego czy kodu QR.  

Umowa dystrybucji - rabaty, wynagrodzenie prowizyjne, koszty

  1. Z poziomu Konta Partnera, Partner ma możliwość wygenerowania Kodu Rabatowego, który może zostać udostępniony Klientom. Kod Rabatowy uprawnia do Rabatu Klienta na poziomie od 5% do 10% liczonych od ceny netto Produktu wskazanej w Sklepie Internetowym. Wysokość rabatu (w ramach powyższych widełek) ustala Partner. Kody Rabatowe mogą być wykorzystane przez Klienta wyłącznie w Sklepie Internetowym. Rabat Klienta nie sumuje się z Rabatem Partnera.  

  2. W sytuacji, w której Klient (nie będący Partnerem) przypisany do danego Konta Partnera zakupi dowolny Produkt (z wyłączeniem Akcesoriów) w Sklepie Internetowym, Partner ten, będzie uprawniony do otrzymania Prowizji. Wysokość bazowa Prowizji należnej Partnerowi (wyrażona w procentach) jest wskazana w Koncie Partnera. Zarówno Prowizja bazowa jak i Rabat Klienta są naliczane od ceny netto Produktu wskazanej w Sklepie Internetowym. 

  3. Ostateczna wysokość (procentowa) Prowizji będzie stanowiła różnicę pomiędzy Prowizją bazową a Rabatem Klienta wykorzystanym przy zakupie. W przypadku braku wykorzystania Rabatu Klienta, ostateczna wysokość (procentowa) Prowizji będzie równa Prowizji bazowej.  

  4. Kwotowa wysokość Prowizji będzie obliczana jako iloczyn ceny netto Produktu w Sklepie Internetowym i Prowizji ostatecznej.  

  5. Prowizja nie przysługuje od zakupów dokonywanych przez Partnera z wykorzystaniem Rabatu Partnera.  

  6. Prowizja należna Partnerowi jest automatycznie naliczana w Koncie Partnera. Wypłata Prowizji na rzecz Partnera będzie mogła nastąpić wyłącznie jeżeli Klient nie odstąpi od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu, z uwzględnieniem czasu potrzebnego na obieg korespondencji. W związku z powyższym przyjmuje się, że Partner będzie uprawniony do wypłaty Prowizji jeżeli oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży nie dotrze do Spółki w terminie 30 dni od dnia dostarczenia Produktu. Po upływie tego okresu Prowizja zostanie odblokowana do wypłaty.  

  7. Po odblokowaniu Prowizji do wypłaty, Partner jest uprawniony do wystawienia na rzecz Spółki faktury, obejmującej należną mu Prowizję. Faktura zostanie zapłacona (na rachunek bankowy wskazany w treści faktury) w terminie 7 dni od dnia doręczenia do Spółki prawidłowo wystawionej faktury. Fakturę uznaje się za wystawioną prawidłowo, jeżeli wskazana w niej kwota będzie zgoda z wysokością Prowizji odblokowanej do wypłaty na Koncie Partnera. Partner jest uprawniony do kumulowania Prowizji i wypłacania jej raz na jakiś czas, co najmniej jednak raz w roku.  

  8. Jeżeli przez okres roku od dnia odblokowania Prowizji do wypłaty nie zostanie ona zafakturowana przez Partnera, prawo do wypłaty takiej Prowizji wygasa.  

  9. Przesłanie nieprawidłowo wystawionej faktury nie rodzi po stronie Spółki obowiązku zapłaty.  

  10. Wszelkie koszty związane z realizacją Umowy Partnerskiej, o ile w Regulaminie Partnerskim nie wskazano inaczej, każda ze stron ponosi we własnym zakresie.  

Umowa dystrybucji - okres obowiązywania

  1. Umowa Dystrybucji zostaje zawarta na czas nieoznaczony.  

  2. Okres obowiązywania Umowy Dystrybucji jest ściśle powiązany z posiadaniem przez Partnera aktywnego Konta Partnera. Zablokowanie Konta Partnera jest jednoznaczne z zawieszeniem uprawnień Partnera wynikających z Umowy Dystrybucji oraz Regulaminu Partnerskiego. Usunięcie Konta Partnera jest jednoznaczne z rozwiązaniem w trybie natychmiastowym Umowy Dystrybucji.

  3. Zarówno Partner jak i Spółka może wypowiedzieć Umowę Dystrybucji bez podania przyczyny, zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego, przy czym wypowiedzenie Umowy Dystrybucji z zachowaniem terminu wypowiedzenia nie ma wypływ na zawarte i będące w toku realizacji Umowy Sprzedaży. 

  4. Każda ze stron Umowy Dystrybucji może rozwiązać Umowę Dystrybucji bez zachowania terminu wypowiedzenia w przypadku naruszenia przez drugą stronę zobowiązań wynikających z Umowy Dystrybucji, Regulaminu lub Regulaminu Partnerskiego, pod warunkiem uprzedniego wezwania strony do zaniechania naruszeń w terminie co najmniej 7 dni i braku dotrzymania tego terminu przez ;

  5. Spółka może rozwiązać Umowę Dystrybucji bez zachowania terminu wypowiedzenia także w przypadku:

    1. naruszenia przez Partnera postanowień Regulaminu Dystrybucji dotyczących praw autorskich do Produktów oraz logotypu Spółki, w tym odpowiedniego oznaczania Produktów (pkt. IV. 5.6. Regulaminu Partnerskiego); 

    2. ustalenia, że działania Partnera pozostają niezgodne zasadami dobrej wiary, lojalności względem siebie uczciwego obrotu; 

    3. ustalenia, że działania Partnera przynoszą szkodę Spółce. 

  6. W przypadku wypowiedzenia Umowy Dystrybucji przez Spółkę na podstawie pkt. 25. powyżej, wszelkie Umowy Sprzedaży zawarte z Partnerem przed rozwiązaniem Umowy Dystrybucji, o ile Spółka nie postanowi inaczej, będą anulowane w trybie natychmiastowym (odstąpienie od umowy). Uprawnienie do odstąpienia od wskazanych powyżej Umów Sprzedaży przysługuje Spółce w terminie 60 dni od dnia rozwiązania Umowy Dystrybucji.  

  7. Oświadczenie o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu Umowy Dystrybucji może zostać złożone w formie dokumentowej w postaci wiadomości e-mail powiązany z kontem Partnera, a w przypadku Spółki na adres e-mail wskazany w Regulaminie Partnerskim. 

  8. Rozwiązanie Umowy Dystrybucyjnej powoduje jednoczesne: 

    1. zakończenia świadczenia usług drogą elektroniczną świadczonych na podstawie Regulaminu Partnera oraz dezaktywację konta Partnera; 

    2. zakończenia obowiązywania Umowy Licencji. 

  9. W razie ustania Umowy Dystrybucji: 

    1. Partner niezwłocznie zwróci Spółce wszystkie wzory Produktów, instrukcje, opisy techniczne, katalogi, materiały reklamowe i specyfikacje Produktów lub jakiekolwiek materiały udostępnione Partnerowi przez Spółkę; 

    2. Partner niezwłocznie usunie z wszelkich swoich kanałów sprzedażowych, w szczególności ze sklepów internetowych i mediów społecznościowych jakiekolwiek Produkty oraz Utwory (w szczególności logotyp Spółki oraz zdjęcia i wizualizacje Produktów) udostępnione przez Spółkę; 

    3. jeżeli Umowa Dystrybucji zostanie rozwiązania na podstawie pkt. 25. powyżej, Partner traci prawo do wszystkich naliczonych, lecz nie wypłaconych Prowizji;  

    4. jeżeli Umowa Dystrybucji zostanie rozwiązania na podstawie innej niż pkt. 25. powyżej, Partner zachowuje prawo do wszystkich naliczonych, lecz nie wypłaconych Prowizji, lecz w związku z zablokowaniem Konta Partnerskiego, w celu ich rozliczenia będzie musiał skontaktować się ze Spółką.  

V. Prawa autorskie 

  1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej i przemysłowej w najszerszym możliwym zakresie, w tym do jego nazwy, jego domeny internetowej, strony internetowej Sklepu, a także do wzorców, formularzy, logotypów, zdjęć, zamieszczanych na stronie Sklepu Internetowego (za wyjątkiem części logotypów i zdjęć prezentowanych w Sklepie Internetowym, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do Spółki.  

  2. W zakresie praw autorskich do relacji pomiędzy Spółą a Partnerem odpowiednie zastosowanie znajdują postanowienia Regulaminu, znajdującego się w pkt. VII Prawa Autorskie, ze zmianami wynikającymi z Regulaminu Partnerskiego. 

  3. Spółka na czas obowiązywania Umowy Dystrybucji udziela Partnerowi nieodpłatnej i niewyłącznej Licencji, na wykorzystanie:  

    1. logotypu Spółki (możliwego do pobrania z poziomu Konta Partnera), 

    2. Utworów w postaci zdjęć, grafik oraz innych materiałów graficznych zamieszczonych w Sklepie Internetowym oraz bibliotece Spółki dostępnej z poziomu Konta Partnera, do których prawa autorskie i prawa własności intelektualnej przysługują Spółce, w działalności komercyjnej Partnera ściśle i bezpośrednio związanej z realizacją Umowy Dystrybucji, w szczególności w zakresie niezbędnym do promocji i sprzedaży Produktów.

  1. Na podstawie ww. licencji Partner upoważniony jest do: 

    1. wprowadzania, wyświetlania, przechowywania Utworów oraz logotypu Spółki w ramach własnego sklepu internetowego oraz mediów społecznościowych, w zakresie niezbędnym do prezentacji oferty i sprzedaży Produktów Spółki; 

    2. wykorzystania Utworów i logotypu Spółki w działalności promocyjnej, reklamowej, informacyjnej i usługowej związanej ściśle i bezpośrednio z realizacją Umowy Dystrybucji; 

    3. oznaczenia własności prezentowanych Utworów oraz podmiotu, któremu przysługują prawa autorskie do Utworu. 

  2. Licencja nie upoważnia Partnera do: 

    1. przekazywania jakiemukolwiek podmiotowi trzeciemu plików informatycznych zawierających Utwory oraz logotyp Spółki, jak również do samodzielnej produkcji tapet z wykorzystaniem ww. Utworów; 

    2. jakiekolwiek modyfikacji Utworów czy logotypu Spółki.  

  3. Wszelkie publikacje marketingowe Partnerów dotyczące Produktów marki Lorenso muszą zawierać aktywne oznaczenia Marki / Producenta, tj. Lorenso oraz danych Spółki. Spółka poinformuje Partnera o dokładnych wytycznych w zakresie ww. oznaczenia. Warunki oznaczenia Produktów w ramach prezentacji Produktów w sklepie internetowym Partnera zostały wskazane we wcześniej części Regulaminu Partnera. Znajdują one odpowiednie zastosowanie w przypadku sprzedaży Produktów prowadzonej w ramach innych kanałów sprzedażowych.  

VI.Ochrona danych osobowych 

  1. W zakresie ochrony danych osobowych odpowiednie zastosowanie znajdują postanowienia Regulaminu znajdującego się w pkt. VIII Ochrona Danych Osobowych, ze zmianami wynikającymi z Regulaminu Partnerskiego. 

  2. Mając na uwadze, że zarówno Spółka jak i Partner są podmiotami profesjonalnymi, prowadzącymi działalność gospodarczą, Strony zgodnie oświadczają, że ich personel został poinformowany o możliwości udostępnienia jego danych osobowych drugiej stronie oraz stronom trzecim, w zakresie w jakim dane te mogą być potrzebne do realizacji przedmiotu Umowy Dystrybucji. Ponadto personel Stron został przeszkolony z przepisów związanych z ochroną danych osobowych, dlatego w pełni zna swoje prawa i obwiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych. 

  3. Partner oświadcza, iż przetwarzanie przez niego danych osobowych w związku z realizacją Umowy będzie następowało zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO”).  

  4. Wobec powyższego Partner zapewnia, że: 

    1. przetwarzanie przez Partnera danych osobowych potencjalnych Klientów w związku z realizacją Umowy Dystrybucji oraz wykorzystania Konta Partnera, w tym także udostępnianie Spółce przedmiotowych danych osobowych w celach zawarcia Umowy Sprzedaży oraz realizacji Umowy Dystrybucji, będzie zgodne z prawem, tj. będzie następować w oparciu o co najmniej jedną podstawę przetwarzania przewidzianą w art. 6 ust. 1 RODO; w przypadku, gdy podstawą przetwarzania będzie zgoda osoby, której dane dotyczą, Partner oświadcza przy tym, iż spełnione zostaną warunki wyrażenia zgody przez potencjalnych Klientów określone w art. 7 RODO;  

    2. w przypadku zbierania danych od potencjalnych Klientów - będzie podawał im informacje określone w art. 13 RODO (we własnym zakresie), w tym także informację, że ich dane osobowe zostaną udostępnione Spółce w celach zawarcia Umowy Sprzedaży oraz w celach marketingowych. 

  5. Ponadto Partner jest zobowiązany do przekazania każdemu potencjalnemu Klientowi, którego dane udostępniać będzie Spółce (za pomocą umieszczenia ich w Koncie Partnera), informacje, o których mowa w art. 14 ust. 1 i 2 RODO (w szczególności, to iż Spółka będzie administratorem danych osobowych Klienta) i zapewnia, iż informacje te zostaną przekazana każdemu potencjalnemu Klientowi przed udostępnieniem Spółce danych osobowych potencjalnego Klienta. 

  6. Wobec powyższego Partner oświadcza, że przekazywać będzie Spółce wyłącznie dane osobowe potencjalnych Klientów po spełnieniu w/w warunków. 

VII.Postanowienia dodatkowe w związku z zawodowym charakterem współpracy  

  1. Spółka może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie usługobiorcy stosownego oświadczenia. Złożenie takiego oświadczenia jest równoznaczne z rozwiązaniem Umowy Dystrybucji – niezależnie od innych postanowień Regulaminu. 

  2. Odpowiedzialność Spółki w stosunku do Partnera, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Partnera w stosunku do Spółki, w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy Sprzedaży lub niezwiązanych z Umową Sprzedaży. Spółka ponosi odpowiedzialność w stosunku do Partnera tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści. Spółka nie ponosi także odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki. Wskazane powyżej wyłączenie odpowiedzialności nie ma zastosowania w przypadku szkody wyrządzonej przez Spółkę umyślnie.   

  3. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Spółką a Partnerem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Spółki. 

VIII.Postanowienie końcowe 

  1. Z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, Strony zobowiązują się zachować w poufności wszelkie niepubliczne, zastrzeżone i poufne informacje dotyczące działalności Stron, w tym informacje handlowe, uzyskane w ramach realizacji Umowy Dystrybucji zarówno w czasie obowiązywania Umowy Dystrybucji, jak i po jej zakończeniu. Obowiązek zachowania poufności obowiązuje także w okresie 5 lat od dnia rozwiązania Umowy Dystrybucji.  

  2. Regulamin Partnerski dostępny jest nieodpłatnie na stronie internetowej Sklepu Internetowego w zakładce Regulamin sklepu – https://partner.lorenso.pl/strona/regulamin oraz w siedzibie Spółki. Regulamin jest udostępniony na wyżej wskazanej stronie internetowej w formie, która umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści niniejszego Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Partner. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu Internetowego następuje przez przesłanie Klientowi na adres poczty elektronicznej podany w ramach transakcji dokonywanej w Sklepie Internetowym treści zawartej umowy. 

  3. Spółka zastrzega sobie prawo do zmiany oferty lub usunięcia materiałów z udostępnionej biblioteki ze skutkiem natychmiastowym, co nie może skutkować powstaniem jakichkolwiek roszczeń po stronie Partnera.  

  4. Spółka zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu oraz Regulaminu Partnerskiego z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień wskazanych powyżej regulaminów, zmian w systemach informatycznych. 

  5. W przypadku zawarcia na podstawie Regulaminu Partnerskiego umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu Partnerskiego oraz Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Partnera przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu Partnerskiego oraz Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu Partnerskiego oraz Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży, z zastrzeżeniem odmniennych postanowień Regulaminu Partnerskiego. 

  6. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie Partnerskim mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.; Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 9 lutego 1994 r.; inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.